logo
mp
Finans
Master fra NHH
28 år
MÅNEDENS PROFIL OKTOBER 2014
Torill Nikø
Konseptansvarlig for bedrifter
Storebrand, markedsavdelingen

Hva går jobben din som (stilling) ut på?

Jeg jobber med markedsføring mot bedriftsmarkedet. Det innebærer å være ansvarlig for hvilke kunder vi skal ha ulike aktiviteter mot, hvordan vi skal kommunisere med dem, utvikling av digitale løsninger og utvikle konsepter for bedriftsmarkedet som møter kundenes behov.

Hvordan var overgangen fra å være student til å bli arbeidstaker?

Jeg trives veldig godt i jobb fordi hver dag er spennende. Det er morsomt at problemstillingene er reelle og å få jobbet med ulike mennesker både internt i Storebrand og eksterne.

Hva husker du best fra studietiden?

Jeg var med på å arrangere Ukefestivalen på NHH. Det er mitt beste minne – hvordan 1.100 studenter hadde det gøy sammen og at produktet av det ble en vellykket festival ☺

Hadde du noen frivillige verv ved siden av studiene, evt hva?

Ja, jeg trivdes godt utenfor klasserommene. Jeg var Markedssjef i UKEN 10 og leder for karrieredagen på NHH i 2008. Ellers var jeg med på fotballaget.

Hadde du noen relevant sommerjobb, evt hva?

Jeg hadde ingen direkte relevante sommerjobber, men jobber ved siden av studiene som studentassistent i forskjellige fag.

Som student, var du aktiv for å komme i kontakt med arbeidslivet? Hvis ja: Hva funket? Hva burde du gjort annerledes?

Ja, jeg fikk mye kontakt med arbeidslivet gjennom Næringslivsutvalget og UKEN. Det som fungerte for meg var å snakke med representantene for å få et innblikk i hvordan arbeidshverdagen deres var, hvor godt de trivdes og hvordan både det sosiale miljøet var og utviklingsmuligheter i bedriftene. Det jeg burde gjort annerledes er å teste ut ulike arbeidsplasser gjennom internship, o.l.

Hvordan forestiller du deg din videre karriere?

Jeg tenker så lenge man gjør en god jobb der man jobber og er åpne for nye muligheter så blir karrieren til langs veien.

Har du noen tips til andre psykologistudenter?

Jeg vil gjerne oppfordre dere til å være mer aktive opp mot næringslivet ved å snakke med bedriftsrepresentantene på karrieredager og bedriftspresentasjoner, samt søke på internship, casekonkuranser, o.l. Hvis du vil jobbe med markedsføring kan jeg også tipse om å lese Kahnemans "Thinking, fast and slow". Den gir et innblikk i hvor viktig psykologi er i markedsføring.

FLERE PROFILER
2018
Accenture Interactive.
Digital transformation analyst.
Kandidatstudiet i psykologi ved Aarhus Universitet
HR-konsulent i Finanstilsynet
2017
Avdeling for forskning og utvikling (AFFU)
St. Olavs, forsker.
Pedagogisk psykologisk rådgiver
Sula kommune
2016
Førstekonsulent
NAV Værnes, markedsavdelingen
Prosjektleder
Læringssenteret, Trondheim kommune
Eier og seniorkonsulent
Østlyng & Bjerke AS
Psykolog
Vitale psykologsenter
HR-partner
Sparebank 1 SMN
2015
PhD kandidat
Psykologisk institutt, NTNU
HR-rådgiver
Skatteetatens IT- og servicepartner
Rekrutteringsrådgiver
Securitas
Partner
Assessit AS
Rådgiver
Ressurssenter for omstilling i kommunene
PhD Candidate
NTNU Kavli Institute for Systems Neuroscience
PhD-stipendiat
Institutt for Eksperimentell Medisinsk Forskning, UiO/OUS Ullevål
HR Operations Advisor
Microsoft
2014
HMS-rådgiver
Aker Solutions, Stavanger
Prosjektmedarbeider
KinderStiff Consulting AS
Konsulent
Deloitte
© 2016 Bedriftsportalen For Psykologi